Bilindiği üzere; 12 Temmuz 2019 tarihinde Sıfır Atık Yönetmeliği yayınlanmış olup söz konusu Yönetmelikte mahalli idareler, bina ve yerleşkelerin görev ve sorumlulukları, sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasına ve Sıfır Atık Belgesi verilmesine ilişkin hükümler yer almaktadır. Yönetmelik gereği mahalli idareler, bina ve yerleşkeler için Sıfır Atık Yönetmeliği'nin Ek-3 ünde yer alan "Sıfır Atık Yönetim Sisteminin Kurulması İçin Kriterleri" doğrultusunda 12 Ocak 2020 tarihi itibariyle temel seviye sıfır atık belge alma süreci Sıfır Atık Bilgi Sistemi (SABS) üzerinden başlamıştır.
Sıfır Atık Belgesi verilmesi İl Müdürlüğümüz tarafından yürütülecek olup belge başvurularında;
- Mahalli idarelerin belge başvuruları değerlendirilirken yerinde inceleme yapılacak,
- Bina ve yerleşkelerin belge başvurularında; gerekli görülmesi durumunda yerinde inceleme yapılarak başvurular değerlendirilecektir.
Belge başvurularında eksiklik tespit edilmesi halinde tamamlaması için başvuru sahibine 30 takvim günü süre verilecektir.
Sıfır Atık Belgelendirme Başvurusunda İzlenecek Adımlar